31 Mart 2011 Perşembe

tuzda tavuk




mutlaka denemelisiniz bu lezzetti...tuzlu olacağını düşünmeyin sakın tavuk kendi yağı ve suyula pişiyor tuz içine geçmiyor..anlatılmaz bir lezzet sadece deneyin diyorum.
hazırlayıp evdeki fırında pişirebilirsiniz ben evde denemedim denemeyide düşünmüyorum çünkü fırını en yüksek ısıya ayarlamak gerekiyor ve bu şekilde tavuk 3 saatte ancak pişiyor buda çok fazla maliyetli olacağı için hazırlayıp en yakın fırına götürüyorum pişiriyorlar..
bu şekilde balıkda çok lezzetli oluyor deneyin derim

yapmak isterseniz tarifi:

2 yada 2,5 kilo kaya tuzu (tavuğun büyüklüğüne göre değişir)
2 yumurta akı
1 bütün tavuk
su
hazırlanışı:
tavuğu yıkayıp güzelce kuruluyoruz ve her tarafına limon sürüyoruz ki nar gibi kızarmış bir görüntüsü olsun
tuza yumurta aklarını ekleyip biraz su ilavesiyle yoğuyoruz.tepsinin altına 1 cm kaınlığında bu karşımdan yayıp tavuğu üzerine yerleştiriyoruz ve kenarlardan başlayarak hiçbir boşluk kalmayacak şekilde tavuğu tuzla kaplıyoruz...boşluk kalmaması ve sıkı bir şekilde kaplanması çok önemli
sonrasında fırına verip pişmesini bekliyoruz

14 yorum:

  1. tuzda balık duymuştum ama tuzda tavuk ılk defa duydum çok güzel kızarmış görünüyor sizin ellerinize, fırıncıların da emeklerine sağlık =)

    YanıtlaSil
  2. merhabalar çok değişik bir yemek tuzda balık biliyordum ama çok güzel görünüyor ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  3. çok güzel görünüyor tuzda balık biliyordum ama bunu da deneyeceğim sevgiler

    YanıtlaSil
  4. adını duydum ama hiç tadına bakmak kısmet olmadı.görüntü ye bakınca harika olmuş arkadaşım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Hatay Reyhanlı da çok meşhurdur. ama ben daha hiç yemedim. Aslında babamın fırınına yollayabilirim. çok lezzetli olduğunu söylüyorlar

    YanıtlaSil
  6. necla ben bunu balığa uygulayışını yemekteyizde görmüştüm hatta kırmak için uğraşmışlardı.:)
    görüntü sadece beni ye diyor da pişirme süresini düşünce evde zor dediğin gibi acaba her fırın pişirir mi ki?
    sana afiyet olsun arkadaşım :)

    YanıtlaSil
  7. offf dehşet. bayıldım walla.ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  8. Balığı denemiştim ama tavuğu bilmiyordum tarif için sağol canım:)

    YanıtlaSil
  9. ikiz annesi:denersen mutlaka beğenirsin canım

    hayatın tatları:teşekkür ederim canım

    sezobigo:kırmak için çekiç şart tabiki her fırın pişirir ama evde deneme bence en yüksek ayarda 3 saat çalıştğında baya yüksek bir faturayla karşılaşırsın ben evde bişirmiyorum

    küçük mucizem:kim keşfettiyse teşekkür ederim çok harika bir tat müsait bir zamanda dene derim

    sevda :teşekkür ederim

    gönül:denedikten sonra fikrini yazarmısın tekrar

    mekila:ziyaretin ve yorumun için teşekkür ederim canım

    YanıtlaSil
  10. ellerine sağlık canım eminim çok lezzetli olmuştur
    sevgiler

    YanıtlaSil
  11. az önce yazmayı unuttum ördüğüm boyunluğun örneği yazı içindeki BURADA linkini tıkla daha önce şeması ile anlattım canım:)

    YanıtlaSil
  12. Çok değişikmiş ilk defa duydum acaba göturebıleceğim bir fırın bulabılırmıyım buralarda??? Denemek isterim.Ellerinize sağlık.Mutlu haftalar...

    YanıtlaSil
  13. yapımı zor bir yemek ellerine sağlık harika ğörünüyorrrr:))))
    sevğiler...

    YanıtlaSil
  14. geçen gün bir TV.programında yaptılar bunu, hatta ben tuzdan yenmez bu demiştim, demek tuzlu olmuyormuş, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil