30 Ekim 2011 Pazar

yoğurtlu buğday çorbası gibi birşey

nasıl bir başlık anlamadım ama isimde bulamıyorum bu çorbaya bebekken burağa sırf yesin diye uydurduğum bir tarif sürekli yaparım çok güzeldir tadı 
bildiğimiz yoğurt çorbasının farklı bir versiyonu 
buaralar havalar soğumuşken fırsat bu fırsat deyip yayınlamak istedim 
deyin harika oluyor 
ben hep göz kararı yaparım  ama yaklaşık ölçülerini yazıyorum siz kendinize göre daha iyi ayarlarsınız..
malzemeler:
1 su bardağı haşlanıp soyulmuş nohut
1 su bardağı haşlanmış yarma 
2 su bardağı yoğurt 
2 yemek kaşığı un 
1 yumurta sarısı 
et suyu 
2-3 yemek kaşığı sıvıyağ
1 yemek kaşığı nane
hazırlanışı:
tencereye nohut ve yarmayı koyup üzerinede yaklaşık olarak 2 litre etsuyunu ekliyeyip kısık ateşte pişmeye bırakıyoruz hemen ardından yoğurt yumurta sarısı ve unu bir kapta güzelce karıştırıyoruz ve tenceredeki et suyuna ekliyoruz yanlız eklerken yoğurdun kesilmemesine dikkat edin..
ocağın altını açıp çorbayı arada sırada karıştırarak kaynamaya bırakın buarada suyu az gelirse ekliyebilirsiniz..
bir cezveye 2-3 yemek kaşığı çiçek yağını koyup biraz nane ekleyip yağı ısıtıyoruz ve çorbamıza ekliyoruz ensonda tuzunu kontrol ediyoruz..
afiyet olsun

4 yorum:

  1. Biliyorum bu corbayi.Erzincanlilar olarak cok yapariz.

    YanıtlaSil
  2. en sevdiğim çorbadır benimde yoğurt çorbası ben yumurta ve nohutsuz yapıyorum.ama çocuklara beslenmesi adına böylesi daha güzel olmuş ellerine sağlık neclacım

    YanıtlaSil
  3. yoğurt çorbasının pirinç yerine buğday konulmuş hali sanırım, ablam çok yapar, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Yoğurtlu buğday ve nohutlu yaparım bende ...Elimde olsa içine herşey katacağım galiba oğlum doysun diye :)
    Güzel tadı var...
    ellerine sağlık , afiyet bal şeker olsun size de:)

    YanıtlaSil